De coronacrisis heeft voetbalvereniging G.V.V.V. en businessclub Vallei & Rijn nog meer met elkaar verbonden. Beide partijen zijn ambitieus en richten zich op een bloeiende community in de regio Foodvalley.
“Dat past bij onze ambitie: samen één bloeiende G.V.V.V.-community in de regio vormen. Een community die een mooi netwerk van Veenendaalse ondernemers en bedrijven in de Foodvalley verbindt en iets teruggeeft aan de lokale maatschappij. Waar je kunt werken aan je vitaliteit, van elkaar kunt leren en natuurlijk ook zaken kunt doen. De lat ligt daarbij hoog, er staan veel nieuwe initiatieven op stapel,” spreekt Barry van de Lagemaat ambitieus.
Samenwerking belangrijk
Barry van de Lagemaat, voorzitter van G.V.V.V., en Geraldine Septer, voorzitter van businessclub Vallei & Rijn, hebben beiden een leidinggevende functie bij de Rabobank en hebben elkaar nu ook in het verenigingsleven gevonden. “In deze tijden is het des te belangrijker met elkaar samen te werken,” aldus Geraldine Septer. “Dat zie je in de maatschappij ook terugkomen: samen ben je sterker en kom je verder dan alleen. We vinden het belangrijk dat voetbal een plek houdt in deze omgeving, aangezien het een sociale verbinding geeft en interactie creëert tussen allerlei verschillende mensen.”
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
De maatschappelijke functie van de vereniging en businessclub is in de afgelopen maanden nog nadrukkelijker bewezen. Dat was voor de voorzitters tevens een moment van reflectie om te kijken hoe de maatschappelijke rol nog verder kan worden uitgebreid. Van de Lagemaat: “Wij kunnen die rol nog veel beter vervullen. Zo zijn wij nu bezig met de voorbereiding om 274 zonnepanelen te plaatsen. Hiermee willen wij verduurzamen en onze leden en sponsoren motiveren dit ook te doen.”
Niet alleen verduurzamen staat op de maatschappelijke actielijst. In het clubhuis van de voetbalvereniging wordt ook gekeken naar een gezonder assortiment, waarmee de leden worden gestimuleerd verantwoordelijkere keuzes te maken.
Opzetten eigen Academy
De ambitie van G.V.V.V. en businessclub Vallei & Rijn reikt verder dan het verbinden van betrokken partijen. Middels een eigen Foodvalley Academy willen zij kennis delen om dit te investeren in de regio. “In deze Academy willen wij ondernemers, managers, talenten en vrouwelijke leiders een programma aanbieden van en door leden van onze businessclub,” licht Septer de plannen toe. “Met als doel de samenwerking op te zoeken, van elkaar te leren en elkaar te verbinden. Door bedrijven en ondernemers uit de omgeving wat te gunnen, versterken we de lokale leefomgeving. Daarvoor hoef je niet buiten de Foodvalley, nagenoeg alles is hier voorhanden,” vult Van de Lagemaat aan.
De Foodvalley Academy is een initiatief van G.V.V.V. en ELLLA. Binnenkort volgt hierover meer informatie, maar wil je nu al meer weten: voorzitter@gvvv.nl.