Talentvolle Shi-jon Martina kiest voor nieuwe uitdaging bij G.V.V.V.

  • Het eerste

G.V.V.V. versterkt zich komende zomer met Shi-jon Martina. De talentvolle aanvallend ingestelde speler komt over van de beloften van Almere City FC en tekent in Veenendaal een contract voor een jaar, tot en met 30 juni 2027.

De linksbenige Shi-jon Martina (Tilburg, 14 november 2004) kiest daarmee, na een uitgebreide opleiding in het betaald voetbal, voor een volgende stap in de top van het landelijke amateurvoetbal. Op 10-jarige leeftijd viel de talentvolle speler al op bij Willem II, die hem twee jaar aan zich wist te binden. In Eindhoven zette hij bij PSV zijn volgende stap en transfereerde hij van de Eindhovense O18 naar de beloften van FC Twente/Heracles Almelo.

Daar eindigde zijn contract afgelopen zomer, waarna hij enkele maanden zonder club kwam te zitten. In de winter werd Martina bij Almere City FC als winterse versterking gepresenteerd voor het beloftenelftal. Nu is de technische commissie erin geslaagd om hem voor minimaal een jaar aan G.V.V.V. te binden. In het vlaggenschip tekent de buitenspeler een contract voor een seizoen, tot en met 30 juni 2027.

De Boer: ‘Altijd een fijn wapen om erbij te hebben’

Technisch manager Rob de Boer is blij om volgend seizoen Shi-jon Martina in te selectie te hebben. “Hij is een snelle en behendige buitenspeler, die na zes jaar PSV en drie jaar FC Twente nu kiest voor de tweede divisie. Bij FC Twente O21 was hij aanvoerder, maar ook topscorer”, klinkt De Boer trots. “Met zijn snelheid en behendigheid is het altijd een fijn wapen om erbij te hebben.”

Fotografie: © Stefan Koops

Ander nieuws

Tariq Dilrosun is de beste speler van seizoen ’25-‘26

Het eerste | 27 mei 2026
Lees meer

“Ik ga met opgeheven hoofd weg” Gery Vink neemt afscheid van G.V.V.V.

Het eerste | 24 mei 2026
Lees meer

Voeg nu alle clubactiviteiten in jouw mobiele agenda

Het eerste | 24 mei 2026
Lees meer