Binnen G.V.V.V. vinden we het belangrijk dat iedereen zich prettig, veilig en welkom voelt. Of je nu speler, trainer, vrijwilliger, ouder of supporter bent: voetbal moet vooral leuk zijn. Daarom beschikt onze vereniging over een vertrouwenscommissie waar iedereen terecht kan met vragen, zorgen of vervelende ervaringen binnen de club.
Een veilige clubomgeving
Bij een vereniging werken en sporten veel mensen met elkaar samen. Dat gaat gelukkig meestal goed, maar soms kunnen er situaties ontstaan die niet prettig zijn. Denk bijvoorbeeld aan pesten, buitensluiten, ongewenste opmerkingen of gedrag, intimidatie, discriminatie of andere grensoverschrijdende situaties. Ook wanneer je ergens mee rondloopt en niet goed weet bij wie je terecht kunt, biedt de vertrouwenscommissie een luisterend oor.
De vertrouwenscommissie luistert naar verhalen, denkt mee over situaties en kan advies geven over mogelijke vervolgstappen. Daarnaast helpt de commissie om onderwerpen bespreekbaar te maken binnen de vereniging. Meldingen worden altijd vertrouwelijk behandeld. Belangrijk om te weten is dat de commissie geen oordeel velt of beslissingen neemt, maar juist ondersteunt en begeleidt.
Voor iedereen binnen de vereniging
De vertrouwenscommissie is er voor iedereen binnen de vereniging. Spelers, ouders, trainers, vrijwilligers, supporters en commissieleden kunnen contact opnemen wanneer zij ergens mee zitten of zich zorgen maken over een situatie binnen de club. Ook wanneer iemand twijfelt of bepaald gedrag normaal of passend is, kan een gesprek helpen.
Nieuwe invulling van de vertrouwenscommissie
De afgelopen jaren was Matthy Spies actief als vertrouwenscontactpersoon binnen de vereniging. Matthy heeft onlangs aangegeven dat het voor haar een goed moment is om het stokje over te dragen. Het bestuur is vervolgens op zoek gegaan naar een nieuwe invulling en heeft in Loek Budding en Brenda van Ommeren twee geschikte personen gevonden die samen de vertrouwenscommissie gaan vormen.

Loek Budding is voor velen binnen de vereniging een bekend gezicht. Hij is al jarenlang actief betrokken bij de club en was onder andere jarenlang bestuurslid. Brenda van Ommeren is 44 jaar, getrouwd en moeder van twee zoons die voetballen bij G.V.V.V. Zij is opgegroeid met de club en kent veel mensen binnen de vereniging. In het dagelijks leven werkt Brenda als Manager Financiën bij een zorginstelling in Arnhem.



